Telefon
WhatsApp
YHT istasyonlarındaki Turuncu Masa engelleri kaldırıp ulaşımı kolaylaştırıyor

Bakan Uraloğlu, AA muhabirine, yolcu yoğunluğu olan ana hat ve hızlı tren garlarında hareket kabiliyeti kısıtlı yolcuların seyahatlerini kolaylaştırmak için 2 Aralık 2019'dan bu yana "Turuncu Masa"nın hizmet verdiğini söyledi.

Haberin Devamı

Ankara ve Eryaman'daki YHT garlarının yanı sıra Eskişehir, Konya, Selçuklu, Karaman, Pendik, Söğütlüçeşme, Halkalı, İzmit, Polatlı, Bozüyük, Bilecik, Arifiye, Gebze istasyonları ile Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nın Kırıkkale, Yozgat ve Sivas durakları olmak üzere toplam 26 garda 61 personelle "Turuncu Masa"da hizmet verdiklerini vurgulayan Uraloğlu, "Bilet alma sisteminden istasyonlardaki yardım hizmetlerine kadar birçok alanda özel gereksinimli kardeşlerimizin hayatlarını kolaylaştırıcı, onları eşit bireyler olarak topluma katıcı ve üretkenliklerini artırıcı şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2019 yılından bu yana 72 bin 749 hareket kabiliyeti kısıtlı vatandaş, 26 garda bulunan 'Turuncu Masa' hizmetinden yararlandı." dedi.

Haberin Devamı

Uraloğlu, yeni istasyonları, araçları tamamen özel gereksinimli vatandaşların standartlarına göre, onların hayatlarını kolaylaştıracak şekilde tasarladıklarına dikkati çekerek, şöyle devam etti:

"Daha eski istasyon ve vagonlarımızda da yeni standartlara göre revizyonları ve modernizasyonları yapıyoruz, büyük ölçüde de yaptık, bitirdik. Bu anlamda tüm birimlerimizde çok önemli bir hassasiyet var. Garlarımızdaki asansörler, yürüyen merdivenler, otoparklar, hissedilebilir yüzey alanlarının hepsi, uluslararası standartlarda ne varsa bizde de aynısı ve fazlası var."

Turuncu Masa çalışanlarına özel eğitim

TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğünce verilen Turuncu Masa hizmetinin önemine dikkati çeken Uraloğlu, "Bu, 26 istasyonda verdiğimiz bir hizmet ve her geçen gün artırıyoruz. Vatandaşlarımız arasında da çok beğenildi. Özel gereksinimli yolcularımız, önce bilet sistemimizle birlikte binecekleri istasyonları bildiriyorlar. Özel gereksinimli bireyler, istasyona geldiklerinde, bununla ilgili özel eğitimli arkadaşlarımız tarafından karşılanıyor. Tüm hizmetler, araca bindirilinceye kadar bu arkadaşlarımız tarafından veriliyor. Yine inecekleri istasyonda da bu arkadaşlarımız tarafından karşılanıyorlar." değerlendirmesinde bulundu.

Turuncu Masa hizmeti sunulan yerlerde görev yapanların işaret dili dahil birçok konuda özel kurslarla eğitildiğini belirten Uraloğlu, ayrıca işitme engelli vatandaşlara, çağrı merkezleri üzerinden görüntülü görüşmeyle de yardımcı olunduğunu sözlerine ekledi.

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

Yazarlarımız

Puan Durumu

Takım OM G M P
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21

Merkez Nöbetçi Eczaneler

Adıyaman/Merkez
Çiğdem Eczanesi
0416 227 14 14
Yeni Sanayi Mah. 2819. Sokak Park Hospital Hastanesi karşısı No:30/A


Adıyaman/Merkez
Başpınar Eczanesi
0416 214 35 45
Eskisaray Mah. 702. Sokak 1 Nolu Sağlık Ocağı Araç giriş kapısı karşısı No:7A


Adıyaman/Merkez
Görmez Eczanesi
0552 899 00 68
Yeni Mahalle 26189. Sokak, 3. çevre yolu Bağırlar halı saha güneyi,10 Nolu Şehit Mehmet Orhan ASM karşısı No:10 A


Sinop/Merkez
Dramalı Eczanesi
03682616179
CAMİKEBİR MAH.SAKARYA CAD.NO:51/A


Karaman/Merkez
Sevgi Eczanesi
0338 214 92 21
Kuğulu Park Karşısı Tahsin Ünal Mah. Gazi Paşa Cad. No:93 KARAMAN


Karaman/Merkez
Ferhan Tartanoğlu Eczanesi
0338 212 61 61
Kazalpa Mezarlığı Yanı - Çeltek Mah. Gufrani Cad. No:38/B KARAMAN


Karaman/Merkez
Ihlamur Eczanesi
0338 213 62 78
8 NOLU SAĞLIK OCAĞI CİVARI ZEMBİLLİ ALİ EFENDİ MH. AHMET YESEVİ CD. NO:72/B KARAMAN


Anket

E-Bülten Aboneliği